martes, 13 de noviembre de 2018

La imatge fixa a l'ensenyança

Bon dia a tots!

Hui em escoltat l'exposició de les nostres companyes parlant de la imatge fixa a l'ensenyança          (posters, fotonovel·les i murals multimedia).

Les imatges fixes cridan més l'atenció que un text i més encara quan parlem de xiquets en l'etapa infantil.
La fotografia ens permet fer ús d'ella com a material curricular de forma analògica o digital.
La fotografia digital és instantània, permet la seua edició i es pot fer en diferents formats.
La fotografia analògica és més realista perque capta el moment exacte sin posibilitat de edició, té un cost més elevat i no permet la manipulació de la imatge.

Per a l'ús a l'aula es millor utiliztar cameres compactes perque son més senzilles de utilitzar.
Els diferents plans que podem escollir son :

  • Zenital

Resultado de imagen de plano cenital
  • Picat

Resultado de imagen de plano picado
  • Normal

Resultado de imagen de plano normal
  • Contrapicat

Resultado de imagen de plano CONTRAPICADO
  • Nadir

Resultado de imagen de plano nadir
  • Aberrant

Resultado de imagen de plano aberrante


La fotonovel·la es una bona eina per a motivar als nous lectors i fer ús d'ella a l'aula d'infantil.
Els xiquets i xiquetes poden desenvolupar la imaginació i la creativitat elaborant una fotonovel·la.


Resultado de imagen de fotonovela infantil


El mural digital permet al docent treballar continguts curriculars de forma divertida per als alumnes.
I els discents aprendran fent com a subjecte actiu millorant les seues competencies digitals.
Hi ha moltes aplicacions per a fer murals digitals com per exemple: Glogster, Murally, Koowall, Lino, Padlet...


El pròxim dia més.

😉



viernes, 9 de noviembre de 2018

La informàtica i els multimedia

Bon dia a tots!

Aquesta setmana hem treballat el tema de la informàtica i els multimedia.

Les funcions principals dels multimedia son proporcionar informació, entretenir, guiar aprenentatges, facilitar la comunicació i crear entorns.

Si voleu produir archius multimedia heu de tindre en compte 4 passos fonamentals.
El disseny: Per a fer el disseny hem de pensar en les característiques de l'audiencia a la que va dirigit, els objetius, els mitjans tecnològics dels que disposem per a fer-ho, el temps i el guió literari o tècnic.
La producció: Fer tot el que hem decidit fer.
La postproducció: Combinar tots els elements amb la finalitat de crear.
La avaluació: La avaluació la faràn els productors, els experts i els usuaris als que va destinat (que son les més significatives).

Les multimedia presenten avantatges d'ús com per exemple la adaptació a les necessitats de cada alumne, la motivació del xiquets per a utilitzar-les... I desavantatges com un ús inadecuat, problemes tenológics...

Resultado de imagen de multimedia imagen

Sense dubte els multimedia ens envolten en la vida diaria (videos, imatges, sons...) i fent un bon ús son un bon recurs a l'aula.

En breu vos portaré més informació interesant.

Salutacions.



sábado, 3 de noviembre de 2018

Ens lliguem els cordons

Bon dia a tots!

Com allò que s'ha promés és deute vos adjunte el treball que vaig realitzar junt amb les meues companyes Yamila Pérez Maciá i Paula García Fortea sobre el mural digital perquè els xiquets aprenguen a lligar-se els cordons. Al final vos pose l'enllaç perquè podeu treballar-ho amb els vostres alumnes en classe o recomanar-ho als seus pares perquè ho usen a casa.



ENS LLIGUEM ELS CORDONS DE LES SABATES

Resultado de imagen de atarse los cordones


  En aquest cas es tracta de representar el passos que s’hi ha que donar per lligar-se els cordons de les sabates. Per això, nosaltres volem un mural que siga més paregut a un cercle amb fletxes i números, i aquesta aplicació, al donar-nos la llibertat d’usar més tipus d’elements diferents i no tan predeterminats, s’adequa més al que estem buscant amb aquest mural digital.

  1. El tipus de mural i l'elecció del tema dins d'un curs d'educació primària (any, referència al currículum, etc.).
  El tipus de mural és una exemplificació de processos i hem escollit el tema de lligar-se els cordons, perquè pensem que en moltes ocasions ni el pares ni el mestres s’adonen que hi ha que ensenyar als xiquets a fer-ho, simplemente compren sabates amb velcro i pensen que els xiquets aprendran sols algun dia i no és així, és una cosa que cal treballar amb ells a poc a poc. Aquest mural està dissenyat per als xiquets i xiquetes de 5-6 anys.
Hem tingut en compte diversos objectius del currículum d'educació infantil com:


  • Conèixer el seu propi cos i les seues possibilitats d'acció, adquirint de manera progressiva més precisió en els seus gestos i moviments.
        (Psicomotricitat fina).


  • Descobrir i utilitzar les pròpies possibilitats motrius, sensitives i expressives, adoptant postures i actituds adequades a les diverses activitats de la seua vida quotidiana.


  • Adquirir coordinació i control en l'execució de tasques de la vida quotidiana i en les activitats en què haja d'usar objectes amb precisió, d'acord amb el seu desenvolupament evolutiu.


  • Adquirir una progressiva autonomia en les seues activitats habituals.


  • Adquirir hàbits relacionats amb el benestar, la seguretat personal, la higiene i la salut així com d'ordre, constància i organització relacionats amb les diverses tasques.


    2. Qui participaria en la seva elaboració (docents, alumnes, tots dos, altres actors ...).
  Aquest mural serà elaborat pel docent perquè el que pretenem amb  aquest mural és que els xiquets aprenguen a lligar-se els cordons de les sabatilles, encara que el treball sea dels docents i dels xiquets, també és necessari que els pares treballen amb els seus fills en casa perquè han d’ensenyar-los a lligar-se el cordons de la mateixa manera que nosaltres per a no confondre’ls i que també practiquen a casa, ja que per a aprendre es necessita molta pràctica.
  Facilitarem un enllaç als pares perquè puguen treballar amb el mural des de casa.
   3. La durada prevista de l'activitat a l'aula (elaboració, ús, ...).
  La durada prevista de l’activitat a l’aula serà d’un mes i, si és necessari, s'ampliarà la duració de l'ús del mural fins que tots els xiquets aprenguen a lligar-se els cordons. El tractarem en l’assamblea

   4. On s'elaboraria (aula, aula i en altres escenaris).
  El mural s’elaboraria en l’aula de l’escola i a la sala de professors pel docent a càrrec de la classe o amb el grup de professors d’educació infantil.

  5. Mitjançant que dispositius interactuarien els participants durant la seva creació i / o posterior consulta.
  Els xiquets podrien interactuar per mitjà de la pissarra digital interactiva per a la seua consulta o des de la seua casa amb els seus pares amb una tablet o ordinador


  Per últim, ací deixem l’enllaç al mural digital.



Referències bibliogràfiques:
  • Decreto 38/2008. Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Consellería de Educación, España, 3 de abril de 2008.
  • [LBB TV en Español - Dibujos y Canciones Infantiles]. (2018, mayo, 16) Canción para atarse los cordones | Canciones infantiles | Canción original de LBB Junior. [Archivo de vídeo] Recuperado de: https://www.youtube.com/watch?v=PL69Ph2prWo



viernes, 2 de noviembre de 2018

Modelo TPACK

Hola a tots!

Per a treballar el model TPACK el docent ha de formar-se per a treballar amb soltesa amb les TIC, treballar en equip i integrar les TIC en l'aula amb una finalitat educativa.

Les TIC oferixen als alumnes: 

- Autonomia i responsabilitat en l'aprenentatge. 
- Milloren la destresa motriu. 
- Afavorixen la comprensió de conceptes. 
- Estimulen nous aprenentatges i la socialització 
- Ús cooperatiu i col·laboratiu. 
- Motiva la comunicació entre iguals i entre professor i alumnes o viceversa. 

Gràcies a les TIC es poden crear nous tipus de pedagogies per a millorar l'aprenentatge i el desenvolupament de les competències digitals en els estudiants. 

El model TPACK es compon de la interacció de coneixements tecnològics, coneixements pedagògics i coneixements del coneixement.




Resultado de imagen de modelo TPACK

Seguretat i privacitat de les TIC i avaluació de l'assignatura

Bon dia a tots! Si parlem de riscos digitals hem de tindre en compte que els xiquets son més vulnerables que els adults i hem d'asegu...