Bon dia a tots!
Com allò que s'ha promés és deute vos adjunte el treball que vaig realitzar junt amb les meues companyes Yamila Pérez Maciá i Paula García Fortea sobre el mural digital perquè els xiquets aprenguen a lligar-se els cordons. Al final vos pose l'enllaç perquè podeu treballar-ho amb els vostres alumnes en classe o recomanar-ho als seus pares perquè ho usen a casa.
ENS LLIGUEM ELS CORDONS DE LES SABATES
En aquest cas es tracta de representar el passos que s’hi ha que donar per lligar-se els cordons de les sabates. Per això, nosaltres volem un mural que siga més paregut a un cercle amb fletxes i números, i aquesta aplicació, al donar-nos la llibertat d’usar més tipus d’elements diferents i no tan predeterminats, s’adequa més al que estem buscant amb aquest mural digital.
El tipus de mural i l'elecció del tema dins d'un curs d'educació primària (any, referència al currículum, etc.).
El tipus de mural és una exemplificació de processos i hem escollit el tema de lligar-se els cordons, perquè pensem que en moltes ocasions ni el pares ni el mestres s’adonen que hi ha que ensenyar als xiquets a fer-ho, simplemente compren sabates amb velcro i pensen que els xiquets aprendran sols algun dia i no és així, és una cosa que cal treballar amb ells a poc a poc. Aquest mural està dissenyat per als xiquets i xiquetes de 5-6 anys.
(Psicomotricitat fina).
Adquirir hàbits relacionats amb el benestar, la seguretat personal, la higiene i la salut així com d'ordre, constància i organització relacionats amb les diverses tasques.
2. Qui participaria en la seva elaboració (docents, alumnes, tots dos, altres actors ...).
Aquest mural serà elaborat pel docent perquè el que pretenem amb aquest mural és que els xiquets aprenguen a lligar-se els cordons de les sabatilles, encara que el treball sea dels docents i dels xiquets, també és necessari que els pares treballen amb els seus fills en casa perquè han d’ensenyar-los a lligar-se el cordons de la mateixa manera que nosaltres per a no confondre’ls i que també practiquen a casa, ja que per a aprendre es necessita molta pràctica.
Facilitarem un enllaç als pares perquè puguen treballar amb el mural des de casa.
3. La durada prevista de l'activitat a l'aula (elaboració, ús, ...).
La durada prevista de l’activitat a l’aula serà d’un mes i, si és necessari, s'ampliarà la duració de l'ús del mural fins que tots els xiquets aprenguen a lligar-se els cordons. El tractarem en l’assamblea
4. On s'elaboraria (aula, aula i en altres escenaris).
El mural s’elaboraria en l’aula de l’escola i a la sala de professors pel docent a càrrec de la classe o amb el grup de professors d’educació infantil.
5. Mitjançant que dispositius interactuarien els participants durant la seva creació i / o posterior consulta.
Els xiquets podrien interactuar per mitjà de la pissarra digital interactiva per a la seua consulta o des de la seua casa amb els seus pares amb una tablet o ordinador
Per últim, ací deixem l’enllaç al mural digital.
Referències bibliogràfiques:
[LBB TV en Español - Dibujos y Canciones Infantiles]. (2018, mayo, 16) Canción para atarse los cordones | Canciones infantiles | Canción original de LBB Junior. [Archivo de vídeo] Recuperado de: https://www.youtube.com/watch?v=PL69Ph2prWo